کد مطلب: 205188
ايران تحريم اشخاص حقيقي و حقوقي توسط خزانه‌داري آمريکا را محکوم کرد
تاریخ انتشار : 1400/08/08 08:24:51
نمایش : 773
سخنگوي وزارت امور خارجه تحريم اشخاص حقيقي و حقوقي توسط خزانه‌داري آمريکا را محکوم کرد و گفت:‌اين فشارها و تحريم‌ها خللي در عزم جمهوري اسلامي ايران در دفاع از امنيت و آرامش مردم سرافرازش ايجاد نخواهد کرد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ «سعيد خطيب‌زاده» سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران امشب (جمعه) در واکنش به اقدام اخير خزانه‌داري آمريکا در تحريم اشخاص حقيقي و حقوقي کشورمان، ضمن محکوم کردن و مردود دانستن آن اظهار داشت: اعمال تحريم‌هاي جديد نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفيد است. دولتي که از قصد بازگشت به برجام سخن مي گويد و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحريم ادامه مي‌دهد اين پيام را ارسال مي‌کند که واقعا قابل اعتماد نيست. 

 
* دولت‌هاي مختلف آمريکا نشان داده‌اند که تا چه ميزان ناتوان از درک واقعيت‌هاي ايران هستند
 
وي افزود: دولت‌هاي مختلف در اين کشور نشان داده‌اند که تا چه ميزان ناتوان از درک واقعيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران هستند.
 
خطيب‌زاده اضافه کرد: اينگونه اقدامات آمريکا در تداوم سياست شکست خورده فشار حداکثري دولت ترامپ و تحريم‌هاي غير قانوني و ظالمانه اين کشور است و همانطور که تاکنون اين سياست هيچ يک از اهداف آمريکا را محقق نکرده است، باز هم دستاوردي براي اين کشور جز ناکامي ‌هاي جديدتر در پي نخواهد داشت.
 
سخنگوي وزارت امور خارجه تأکيد کرد: اين فشارها و تحريم‌ها خللي در عزم جمهوري اسلامي ايران در دفاع از امنيت و آرامش مردم سرافراز کشور ايجاد نخواهد کرد.
 
وي گفت که ايران مسير توسعه پايدار اقتصادي را با قدرت ادامه مي‌دهد.
 
به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داري آمريکا عصر جمعه تحريم‌هايي را عليه چهار فرد و دو نهاد ايراني اعمال کرد. يوسف ابوطالبي، سعيد آقاجاني، عبدالله محرابي، محمد ابراهيم زرگر طهراني چهار فردي هستند که به ليست تحريم‌هاي وزارت خزانه‌داري آمريکا افزوده شده‌اند.
 
شرکت «کيميا پارت سيوان با مسئوليت محدود» و شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» دو نهادي هستند که به ليست تحريم‌هاي خزانه داري آمريکا اضافه شده‌اند.
 
وزارت خزانه داري آمريکا مدعي شده، افراد و نهادهايي که تحريم شده‌اند در توسعه صنعت پهپادي ايران نقش دارند.
 
دفتر کنترل دارايي‌هاي خارجي آمريکا مدعي شد که افراد و نهادهايي که تحريم شده‌اند حمايت‌هاي مهمي از برنامه هواپيماهاي بدون سرنشين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سپاه قدس انجام داده‌اند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg